Lid worden

Gemeente Den Helder

Gemeente Den Helder

Voor informatie over en van de gemeente Den Helder verwijzen wij u graag naar de website van de gemeente.

Een aantal zaken welke voor u van belang kunnen zijn lichten we hier nader toe:

DE APP MAKKELIJK MELDEN:

Met deze app kunt u gemakkelijk overlast, beschadigde speeltoestellen of kapotte stoeptegels melden. U kunt de app downloaden in de App-store of Google-play. U kunt in de app een foto en de locatie van hetgeen u meldt toevoegen.
Klik hier voor de pagina van de gemeente, waar nog veel meer informatie staat over meldingen.

Kapotte straatlantaarns kunt u rechtstreeks invoeren op de website van de gemeente (melden kapotte straatlantaarn)  en de meteen de  locatie aangeven.

WIJKSTEUNPUNT JULIANADORP:

In het wijksteunpunt zijn sociale wijkteams en informatiewinkels aanwezig die een luisterend oor bieden, meedenken, advies geven en inwoners verder helpen. Onder andere op het gebied van geldzorgen, werkloosheid, een onrustige thuissituatie, problemen met vervoer, eenzaamheid, gezondheidsklachten, ingewikkelde regelingen of andere zorgen.

 

De sociale wijkteams bestaan uit deskundigen van de gemeente en van maatschappelijke organisaties, op het gebied van welzijn, zorg, geld- en regelzaken, opvoeden of wonen. De sociale wijkteams werken samen met de informatiewinkels die al een vertrouwd gezicht zijn in Den Helder op het gebied van praktische hulp bij regelzaken en ingewikkelde administratie.

 

U vindt het wijksteunpunt in MFC ’t Dorpshuis, Middelzand 3504. De openingstijden zijn maandag t/m vrijdag van 9.00 t/m 16.30 u.